fbpx

Type and press Enter.

Świąteczne prezenty biznesowe

Jak wybrać prezent dla partnerów biznesowych, klientów i pracowników Twojej firmy? Czy warto inwestować w różnorodne gadżety? A może ograniczyć się do symbolicznego drobiazgu oraz kartki z życzeniami?

Z racji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia, specjalnie dla naszych czytelników zrobiliśmy research pomysłów na świąteczne prezenty biznesowe, pokazując ich wady i zalety. Chcesz poznać wnioski? Czytaj dalej!

Giftbox na święta coraz bardziej popularny

Pierwszą propozycją, która cieszy się sporym zainteresowaniem wśród kupujących, są zestawy prezentowe. W zależności od budżetu przeznaczonego na upominki, firmy mogą wybierać spośród wielu różnych konfiguracji produktów. Od paczek ze słodyczami i alkoholem, po zestawy kosmetyków naturalnych, zdrową i regionalną żywność, świece z nutami aromatycznymi nawiązującymi do zimowego klimatu, a nawet ciepłe skarpetki ze świątecznym nadrukiem.

Gotowe giftboxy są na pewno praktycznym rozwiązaniem dla firm, którym zależy na szybkim i kompleksowym rozwiązaniu. Minusem może być koszt. Cena jednego zestawu waha się średnio pomiędzy 50 zł a 200 zł.

PREZENTY BIZNESOWE TO DOSKONAŁY POMYSŁ NA UMACNIANE RELACJI

Praktyczne gadżety biznesowe

Drugim popularnym pomysłem na świąteczne prezenty są upominki, które osoba obdarowana może wykorzystać w codziennej pracy i życiu. Mowa tutaj o kalendarzach książkowych, notesach, artykułach piśmienniczych np. długopis, pióro, pendrive’ach, kubkach termicznych. Wszystkie te rzeczy można zamówić z nadrukiem logo swojej firmy, łącząc funkcję prezentu i gadżetu reklamowego.

Plusem powyższych prezentów jest ich neutralność, praktyczne zastosowanie, często niższy koszt dla kupującego oraz możliwość personalizacji, dzięki dodaniu logo firmy.

Wśród wad tego typu prezentów możemy wymienić ich dużą popularność i powszechność (np. dana osoba może otrzymać 3 kalendarze, a wiadomo, że ze wszystkich nie będzie korzystać, co automatycznie klasyfikuje prezent w kategorii: „bezużytecznych gadżetów”).

(Nie)trafione prezenty dla pracowników

Koniec roku to doskonała okazja, aby okazać pracownikom wdzięczność za ich zaangażowanie w rozwój biznesu. Wigilia firmowa oraz prezenty świąteczne to norma w wielu firmach. Tu nasuwa się pytanie, czy pracownicy naprawdę oczekują koszy prezentowych lub wymyślnych gadżetów? Z ubiegłorocznego Badania Pracuj.pl wynika, że tak nie jest. Zdecydowana większość osób zatrudnionych dużo bardziej docenia upominki w postaci premii świątecznej. Warto wziąć to pod uwagę i ograniczyć się do symbolicznego podarunku z premią finansową, którą każdy wykorzysta tak, jak chce.

Nasz przepis na udany prezent biznesowy

Jako pasjonaci kawy i biznesu możemy Ci zdradzić, że w kontaktach B2B na ogół nie ma potrzeby wysilać się na wyszukane prezenty. Lepiej postawić na jakość. Prezent w biznesie to też element budowania wizerunku. Pomyśl, jak chcesz być postrzegany/a. Ze względu na rodzaj produktów, które oferujemy nasi kontrahenci co roku otrzymują kawę. Pomyślisz, że to nudne? Niekoniecznie. Gdy klient pije ulubione espresso czy latte każdego dnia, jesteśmy z nim 😉 Kawa to przyjemność – chwila z kawą od nas jest kojarzona z chwilą relaksu.

Dodając do kawy atrakcyjne, klasyczne filiżanki jesteśmy pewni, że nasi kontrahenci będą o nas pamiętać każdego dnia.  

Więcej o naszych kawowych propozycjach na święta napiszemy w kolejnym wpisie. A tymczasem zajrzyj TUTAJ i sprawdź wybrane mieszanki, które doskonale się sprawdzą w roli świątecznych upominków biznesowych.

PREZENT BIZNESOWY NA ŚWIĘTA? WYBIERAMY NAJLEPSZEJ JAKOŚCI KAWĘ LAVAZZA!

Dobry plan to podstawa!

Podsumowując nasz przedświąteczny research prezentów biznesowych jest w czym wybierać. Najważniejsze to ustalić konkretny budżet na upominki. Następnie dopasować rodzaj prezentu do poszczególnych grup (kontrahenci, klienci, pracownicy). I w końcu zamówić paczki, tak aby bez niepotrzebnego stresu oczekiwać na najpiękniejszy czas w całym roku.