fbpx

Type and press Enter.

Kawa w biznesie ma znaczenie

Kawa to nieodłączny element kultury pracy. Filiżanka aromatycznego espresso czy aksamitnego latte towarzyszy nam od samego rana. Czy wyobrażasz sobie poranek bez tego pobudzającego aromatu? Okazuje się, że kawa jest nie tylko przyjemnością. Ma wpływ na naszą koncentrację, czujność, a nawet wizerunek firmy. W tym wpisie skupimy się na tym ostatnim.

Czym się kierujesz wybierając kawę do miejsca, w którym pracujesz? Ceną? Marką? Swoimi preferencjami smakowymi? A może kupujesz przypadkowe mieszanki podczas regularnych zakupów firmowych?

W wielu firmach kawa ma po prostu być. Lubimy jej smak, aromat oraz wsparcie w chwilach znużenia. Kawa stawia na nogi i dodaje energii. Jednak z badań oraz raportów, o których piszemy w ebooku „Wybór kawy w biznesie ma znaczenie” (możesz go pobrać TUTAJ), wynika, że oprócz dostępności kawy, ważna jest także jej jakość.

Rola kawy na spotkaniach B2B

Wyobraź sobie taką sytuację. Zaproszono Cię na spotkanie w firmie, z którą być może podejmiesz współpracę biznesową. Samo miejsce robi na Tobie pozytywne wrażenie, pracownicy są uprzejmi, czekasz na rozpoczęcie spotkania. W między czasie zaserwowano Ci kawę. Bierzesz łyk i okazuje się, że jakość jest, delikatnie mówiąc, daleka od ideału. Kawa jest słaba, pozbawiona aromatu, smaku lub odwrotnie, wyczuwasz w niej nieprzyjemny posmak spalenizny. I choć to tylko szczegół, zupełnie nieistotny z perspektywy celu spotkania, pozostawi w Tobie niespójność w ogólnym wrażeniu związanym z firmą.

A co jeśli zamiast słabej jakości kawy, zaserwowano Ci idealne, gęste espresso lub cappuccino z aksamitną cremą (jak w kawiarni) do tego w eleganckiej filiżance? W tej sytuacji to byłby kolejny element, który zbudowałby Twoją korzystną opinię o przedsiębiorstwie, w którym odbywało się spotkanie.

Detale, które mają znaczenie

I to jest właśnie różnica, na którą zwracamy uwagę naszym klientom biznesowym. Każdy detal ma znaczenie dla wizerunku Twojej firmy. Kawa także! Traktując ją jak inwestycję, a nie jeden z dodatkowych kosztów, możesz świadomie pracować nad budowaniem wrażenia o Twojej firmie w kategoriach jakości i rzetelności.

Ta zasada ma znaczenie zarówno w firmach, gdzie odbywają się spotkania biznesowe, jak i w każdym innym biznesie np. usługowym typu salon fryzjerski, kosmetyczny, kancelaria prawna. Ostatecznie dobra kawa to doskonały sposób, aby zwiększyć komfort Twojej pracy oraz pracy Twoich pracowników.

IDEALNE ESPRESSO, JAK Z KAWIARNI, ZAWSZE, KIEDY CHCESZ

Zainspiruj się!

We wspomnianym ebooku piszemy więcej na temat wpływu kawy na efektywność pracy oraz samo zdrowie. Bo, jak się okazuje wysokiej jakości kawa ma o wiele więcej korzyści dla naszego ogólnego samopoczucia.

Jeżeli ten temat Cię zainteresował, zajrzyj TUTAJ i pobierz pełną wersję ebooka.

Służymy też pomocą w wyborze rozwiązania kawowego, dopasowanego do potrzeb Twojej firmy. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się z nami: KLIKNIJ TUTAJ